Messi ettevalmistus on kõige alus

Igale messile minek algab ettevalmistusest. See on ääretult oluline osa, sest paneb aluse messil osalemise edukusele, mõttekusele ja mainekujundusele. Toon välja peamised kohad, mida on vaja läbi mõelda ja silmas pidada.

Värbamise seisukohalt messile minekul on ainult üks peamine eesmärk – saada võimalikult palju potentsiaalsete töötajate kontakte ning teha head mainekujundust firmale. Sellest lähtuvalt on esimene ettevalmistav tegevus vabade ametikohtade profiilid.

  1. Kõigepealt tee nimekiri kõikidest vabadest ametikohtadest, 
  2. seejärel loo igale ametikohale profiilikirjeldus (kasvõi lühiversioon sellest, kui põhjalikult ei jõua)
  3. Profiilikirjelduste põhjal loo igale ametikohale töökuulutus
  4. Prindi töökuulutused paberkandjal välja, et neid messil huvilistele jagada
  5. Koosta ka CV-blanketid, mida inimesed saavad kohapeal täita ja prindi need välja

Pea meeles, et mess on koht, kus saavad kokku tööandjad ja tööotsijad. Seda fookust silmas pidades tee eeltöö ära, et info oleks potentsiaalsetele töötajatele selge, arusaadav ja lihtne. Ära pane kõiki vabu töökohti ühele lehele, vaid tee iga jaoks eraldi brošüür. Pane brošüürile kindlasti ka kontaktid ja tõlgi need erinevatesse keeltesse. Eestis peaksid kõik infomaterjalid olema nii eesti kui vene keeles. Kui ettevõte on valmis palkama ka inglise või soomekeelset tööjõudu, siis peaksid materjalid olema ka nendes keeltes.

Tühjad CV-blanketid on olulised, et saaksid inimese baasinfo juba kohapeal kätte. Paljudel pole enda CV’d kaasas ning e-maili teel hilisem saatmine võib ununeda. Kui kohapeal on põhiasjad täidetud, siis on info olemas ja tead, kas siit võib sündida töösuhe või mitte.

Materjale las olla pigem rohkem kui vähem. Kõige totram on, kui keset töömessi saavad vajalikud infolehed, brošüürid ja töökuulutuste paberid otsa. See seiskab kogu töö.

Messiboks olgu ilus

Lisaks ametikohtade tutvustamise ettevalmistusele mõtle korra ka laiemalt – milline näeb su stend välja? Milliseid visuaale seal kasutate? Mis inventari kasutate ja kas teil on kõik endal olemas või tuleb midagi korraldajalt rentida? Pööra tähelepanu messiboksi valgusele, sest see on üks enim alaväärtustatud nüansse üldmulje loomisel. Lisavalgustuse tellimine on väike kulu võrreldes tuluga, mis hästivalgustatud boks toob.

  • Millised on boksi seinad? Kuidas ja millega neid katame?
  • Kas paneme boksi maha vaiba? 
  • Kust saame laua ja toolid? Või sisustame boksi hoopis tugitoolide või baaripukkidega?
  • Kas valgustus on piisav?
  • Milliseid kujunduselemente kasutan, et boks oleks atraktiivne, positiivne ja toetaks ettevõtte mainekujundust?
  • Äkki oleks vaja seinale isegi telerit, kust vabade töökohtade info möödujatele kuvatud on?
  • Kas vajalikud roll-up’id on olemas?

Pastakas on oluline

Usud või mitte, aga tasuta pastakas on oluline. See käib messiga kaasas ja inimesed isegi ootavad tasuta nn nänni. Mõtle see osa juba varakult läbi, sest asjade väljavalimine, kujundamine ning tellimine võtavad aega.

Telli enda firma logoga asju messiboksi, mida tasuta inimestele jagada. Telli asju, mida nad jäävad hiljem kas kasutama ja igal kasutusel näevad su firma logo, või asju, millel on emotsionaalne väärtus. Kui leiad midagi naljakat, uudset või nn positiivse kiiksuga, siis ka see võib laheda efekti anda.

Üldiselt tellitakse firma logoga pastakaid, šokolaade, võtmehoidjaid, taskulampe, postkaarte, magneteid, pabereid, helkureid, isegi T-särke ja kruuse.

Kuula ka, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Enesekindlusvabriku asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Loe veel:  Töömessil osalemine – mõistlik või mõttetu?