Ettevõtte välimääraja: kas oled finantsiliselt eetiline?

Artikkel 4 (4.osa)

Midagi pole parata – esmamulje ja välimus jätavad tugeva mulje ning pelgalt peale vaadates võib inimese, aga ka ettevõtte kohta öelda nii mõndagi. Mis on need esmamulje aspektid, mis näitavad, milline on ettevõtte finantsiline eetika?

See, kuidas ettevõttel finantsiliselt läheb, ei olegi eetika seisukohast nii oluline. Käive võib olla 50 tuhat, aga ka 50 miljonit, eetiline käitumine sellest ei muutu ning välised määrajad jäävad samaks.

Suures pildis jaotuvad ettevõtte finantsilise eetika välimäärajad kolmeks: arvete esitamine, arvete maksmine ning hinnapakkumised.

Finantsiline eetika koosneb peamiselt kolmest asjast:

Arve esitamine

Firma kohta ütleb väga palju see, mismoodi esitatav arve välja näeb, kuidas see saadetakse ning millal kliendile arve ette antakse. Mõni firma koostab ilusa arve ja saadab selle tänusõnadega kliendile mõistliku aja jooksul pärast tellimuse esitamist või teenuse osutamise lõppemist.

Teine firma aga tekitab arve saatmisega tunde, justkui visati see nii muuseas letti ning mingit austust selles polnud. Arve saadeti näiteks kohe tehtud töö või tootega koos või vastupidi unustatakse pikaks ajaks ja arve tuleb alles kuu-kaks hiljem (siinkohal on muidugi väga suur erinevus ettevõtete tegevusalal, sest vastavalt profiilile esitatakse arveid klientidele erineval ajal) ning mingit lisaselgitust või sissejuhatust sellele pole.

Üldiselt näitab viisakat ja eetilist suhtumist nii rahasse kui klienti austav kirjavahetus, kenasti vormistatud arve ning sõbralik sissejuhatus arve saatmisel. Iga klient tahaks kuulda, et temaga koostöö oli meeldiv ja tore.

Arve maksmine

Arvete maksmise eetika on veelgi suurema tähtsusega kui arvete esitamine. See, millal firma tasub arved, on äärmiselt oluline ja annab tugeva indikaatori tulevaseks koostööks. Kas ettevõtet saab usaldada? Mismoodi suhtutakse võetud kohustustesse? Kas austatakse teiste tehtud tööd ja antud lubadusi raha maksmisel?

Kui ettevõte pidevalt venitab arvete tasumisega, ei maksa tähtajaks või on maksmise summa erinev arvel näidatust, siis on selge, et finantsiline eetika selles firmas lonkab.

Hinnapakkumise tegemine

See, mismoodi firma suhtub rahaasjadesse, kui kerged või vaevalised on hinna läbirääkimised, kui läbipaistev on hinnapakkumine ja kas oma ütlustes ollakse ausad või mitte, näitab väga palju, milline on eetika.

Finantsiliselt eetika ettevõtte hinnapakkumised on selged ja asjakohased, läbipaistvad ja arusaadavad. Nad on avatud läbirääkimistele ja kommentaaridele, on orienteeritud koostööle ja mõlemapoolsele lahendusele kui ainult oma maksimaalselt suure kasumi taga ajamisele.

Kuula ka, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Enesekindlusvabriku asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Loe veel: Eetikakoodeks on suhete vundament