Kuidas koostada töökuulutust?

Artikkel 6 (1.osa)

Kuidas koostada selline töökuulutus, et sulle kandideeriksid oma ala parimad inimesed?

Kui sa oled jõudnud sinna punkti, et otsus uue inimese värbamiseks on tehtud, siis tuleb see inimene leida. Esimene samm on anda maailmale teada, et otsid ehk teisisõnu koostada töökuulutus.

Töökuulutuse koostamine pole aga nii lihtne midagi, sest ohte on mitu. Näiteks, et töökuulutuse peale ei kandideeri mitte kedagi või kandideerib just liiga palju inimesi, aga sellised, kes tegelikult antud positsioonile ei kvalifitseeru. Tänu aastatepikkusele suurele töökogemusele teame, et on teatud nüansid, mida tõepoolest tasub jälgida töökuulutuse koostamisel, et saada soovitud tulemust ning mitte teha tühja tööd.

Kasuta õiget sõnavara – keda tahad kõnetada? Kui otsid juhte, siis veendu, et töökuulutuse sõnavara oleks ametlikum, professionaalsem ja kasutaks valdkonnapõhist terminoloogiat. Kui eesmärk on leida aga lihttöölist, siis võib selline kuulutus teda ära hirmutada või ei pruugi see teda üldse kõnetada. Seega lihtsama töö jaoks kasuta kuulutuses ka lihtsamat keelt. Oluline on teada, kuidas sinu „sihtgrupp“ räägib, sest ainult samamoodi rääkides jõuad nendeni.

Lihtne, selge, konkreetne – inimene ei jaksa palju ja pikalt lugeda, ta tahab info kätte saada põhimõtteliselt mõnekümne sekundi jooksul. Esmamuljest tekib tunnetus, kas töö on mulle või mitte ja alles siis jätkub lugemine, süvenemine. Seega ära topi kuulutusse liiga palju infot, kasuta pigem lühemaid lauseid ja eralda info bullet-punktidena.

Mitte liiga pinnapealne – kui töö iseloom või ettevõtte taust pole piisavalt lahti kirjutatud, siis hakkavad kandideerima valed inimesed, liiga laia ampluaaga profiile meelitab kuulutus siis ligi. Sada kandidaati võib tunduda küll tore suurus, aga kui reaalselt tööle võiks sealt sobida vaid käputäis, siis on kandideerijate kvaliteet tegelikult madal ja kuulutus ei täida oma eesmärki.

Professionaalne kujundus – visuaalne pool annab juba pool võitu sellest, kas su kuulutus jääb silma, eristub ja edastab vajalikku infot. Kasuta kindlasti korralikku kujundajat ja investeeri sellesse, sest kuulutuse eesmärk on ju üks – tuua sinuni parim inimene. Iga euro on seda eesmärki väärt.

Kasuta tekstikirjutajate abi – hea tekst, sorav sõnakasutus ja voolavad laused näitavad su ettevõtte taset. Kui oled kirjutamisega sina-peal, väga tore. Kui mitte, siis kasuta kindlasti professionaalset tekstikirjutajat, sest vigased laused, puuduvad komad või kohmakas tekst ei too sulle assistenti, juhti või spetsialisti, keda otsid.

Kuhu töökuulutus üles läheb – kui kuulutus valmis, siis on vaja see ka kuhugi üles panna, et inimesed seda näeksid. Kuhu? Variante on mitmeid – kas proovid mõnda või kõiki töökuulutustega tegelevaid veebikeskkondi, kas kasutad ainult sotsiaalmeediat, äkki pead panema selle ka kohalikku ajalehte või hoopis väljatrükituna mõnele infostendile? Kohast, kuhu kuulutuse üles paneb, oleneb samuti kandideerijate profiil ja arv.

Kuula ka, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Enesekindlusvabriku asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Loe veel: Kust alustada, kui on vaja läbi viia uue inimese värbamine?