Eetikanormid loovad ettevõtte maine

Artikkel 4 (2.osa)

Kas oled mõelnud sellele, et iga ettevõte, olgu ta nii suur kui tahes, algab inimesest? Alguse on see saanud ühest või mitmest inimesest. Meil kõigil on isiklik eetikanorm ja see mõjutab ettevõtlusmaastikul ka kogu firma mainet.

Ettevõtte bränding on midagi, millele välismaal pöörati tähelepanu juba ammu, aga Eestisse on see teema jõudnud alles suhteliselt hiljuti. Mida teadlikumaks inimesed saavad, seda rohkem hakatakse turundusse suhtuma kui laiemasse kommunikatsiooni, mille üks osa on kahtlemata maine. Maine koosneb aga sellest, kuidas inimesed ettevõttesse suhtuvad, mida sellest arvavad, kas ja kui palju edasi soovitavad ning kui kõrgele kvaliteediredelil nii ettevõtte enda kui tooted/teenused asetavad.

Eetika on ettevõtetes erinev

Mõni firma on tuntud sahkerdamiste, vassimiste, varjamiste ja isegi valetamiste poolest. Isegi üks suurem skandaal, mis on jõudnud ka riigimeediasse, võib rikkuda maine väga pikaks ajaks. Märk jääb külge.

Teine ettevõtte võib olla laiemalt tuntud oma läbipaistva suhtlemise, aususe ja kõrgete eetikanormide pärast. Suhtlemine on avatud ja soe, lugupidav nii töötajate kui koostööpartnerite vastu.

Kolmas liik firmasid jäävad sinna vahepeale. Avalikkuses ollakse ühe nn näoga, ettevõtte-siseselt on pilt tegelikult teine. Sedasi kaua läbi ei löö ning negatiivne sisekliima sunnib inimesi pidevale töökohavahetusele.

Juhi eetikanorm on firma aluseks

„Ettevõtte maine määrab ära selle, kui raske või kerge on uusi töötajaid leida, kui madal või kõrge on tööjõu liikumise indeks ning millise kvalifikatsiooniga inimesi, koostööpartnereid ja edasimüüjaid ligi tõmmatakse,“ ütleb kümneaastase värbamiskogemusega värbaja ja personalijuht, Enesekindlusvabriku looja ja arendusjuht Ketlin Kasak.

Oma töös näeb ta igapäevaselt, et ettevõtte juhtide isiklikud eetikanormid on aluseks kogu meeskonna eetikale. See omakorda loob sisekliima, mis hakkab mõjutama kõike – tootlikkust, meeskonnatunnet, mainet, personalipoliitikat, palgataset, viisakust, teeninduskvaliteeti, kliendisuhtlust, koostööd tarnijate ja partneritega.

Maine on terviksüsteem

„Maailmas kehtib külgetõmbeseadus ehk me tõmbame ligi endale sarnaseid inimesi,“ selgitab Ketlin Kasak ja lisab: „Kui ettevõtte moraalinormid on madalad, siis peegeldab see ka töökuulutuse reageerijate profiilides ja kolleegide suhtumises.“

Seega peab ütlus „Kui tahad muuta maailma, muuda iseennast“ igati paika, eriti kui oled ettevõtte juht või mõnes firmas juhtival kohal. „Iga inimene saab anda oma panuse, kasvõi teema algatamise ja eeskujuks olemisega,“ innustab Ketlin, kes oma ettevõttes on koostanud põhjaliku eetikakoodeksi, millega on tutvunud kõik töötajad ja lähimad koostööpartnerid ning selle ka allkirjastanud. „Nii on kõigile ühtselt arusaadav, et mida meie ettevõttes väärtustatakse, kuidas suhelda ja teineteisega käitutakse.“

Kuula, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Enesekindlusvabriku asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Loe veel: Mis on eetika värbamisprotsessis?