4 lihtsat, kuid olulist sammu, kuidas muuta kandidaatide profiil kvaliteetsemaks

Artikkel 5 (2.osa)

Kogu meeskond on nii tugev, kui nõrk on nende nõrgim lüli. Seega on iga kolleeg oluline, et tervik oleks kvaliteetne ja hea. Mida peab tegema selleks, et värbamine meelitaks ligi kandideerima pädevaid ja tasemel inimesi?

On neli peamist nüanssi, nendest mõned lühema, teised pikema tegevusplaaniga. „Ettevõte peab tegelema pidevalt sellega, et olla nii praeguste kui potentsiaalsete töötajate silmis kvaliteetne, ihaldusväärne ja hea,“ rõhutab Enesekindlusvabriku asutaja ja HR-juht Ketlin Kasak.

1.    Maine vajab pidevat tähelepanu

Head inimesed tulevad siis, kui ettevõtte maine on hea. Maine kujuneb aga aastate jooksul, mistõttu tuleb teadlikult head mainet nii luua kui seda hoida igapäevaselt. „Iga töötaja on oma ettevõtte saadik, sest viis, mismoodi ta oma tööandjast oma tutvusringkonnas räägib, on maine kujundamisel äärmiselt oluline,“ ütleb Ketlin Kasak.

Mainekujunduse alla käivad nii sise- kui väliskommunikatsiooni tegevused, meediasuhtlus ja sisuturundus, turundus laiemalt ning ka avalikud suhted. „Heale mainele aitavad kaasa ka sotsiaalsetes ja ühiskondlikult olulistes projektides kaasa löömine või avalik sõnavõtt,“ lisab Kasak.

2.    Hoia oma töötajaid

„Eelmises peatükis mainisin, et töötajad on kõige suuremad saadikud. Seega – mida suurem on firma, seda rohkem on töötajaid, kes kõik jagavad infot ettevõtte kohta oma sõprus- ja tutvusringkonnale,“ selgitab Ketlin Kasak.

Oma töötajaid tuleb hoida – õiglased palgad, ahvatlevad boonussüsteemid, hüved ja tunnustus, ühisüritused ja meeskonnatreeningud, arenguvõimalused ja täiendõpped. „Mida rahulolevam on töötaja, seda õnnelikumalt ta oma tööd teeb ning positiivsemalt ettevõttest teistele räägib!“

3.    Juht peab olema kvaliteetne

Ettevõte on väga oma juhi nägu. Seda on eriti hästi näha suurtes firmades, kus osakonnad võivad teineteisest oluliselt erineda nii sisekeskkonna, kokkuhoiu kui ka tulemuslikkuse poolest. Iga osakond on oma juhi nägu ning kui tahta paremaid inimesi, siis tuleb ka juhi kvaliteeti tõsta.

„Olen kõrvalt näinud mitmeid juhte, kes on imestanud, et noore juhina kandideerisid meeskonda tööle ühe profiiliga inimesed, nüüd, aastaid hiljem, aga hoopis teised,“ jagab Ketlin. „Põhjus peitub juhis endas – mida rohkem areneb juht, seda enam areneb ka kogu firma ning see peegeldub kohe kandidaatide kvaliteedis.“

4.    Värbamine olgu professionaalne

Loomulikult võib uut töötajat ka ise otsida, aga kui teha seda läbimõeldult, süstemaatiliselt ja 10-aastasele kogemusele tuginedes, siis on tulemused kiiremad, protsess professionaalsem ning inimeste kvaliteet kõrgem.

„Me tegeleme värbamisega igapäevaselt. Teame, milline peab olema töökuulutus, profiilikirjeldus, töövestluse sisu ning kogu värbamisprotsess detailselt. Uue töötaja otsimine põhitöö kõrvalt peegeldub nende detailide kvaliteedis. Kui aga inimesed näevad logisevat kvaliteeti, siis tõmbab see ligi … logisevat kvaliteeti,“ selgitab Ketlin üht muutumatut seadust – me saame täpselt seda, mida välja anname. Tahtes kvaliteetseid töötajaid, peab värbamisprotsessi iga osa olema just nii kvaliteetne, kui soovitud inimene.

Kuula ka, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Enesekindlusvabriku asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Loe veel: Millised on hea juhi omadused?